مصرف خرما خشک در تهران باعث کاهش آلودگی هوا شد

آیا فرد دیابتی می تواند خرما خشک در تهران بخورد؟
این میوه سهم زیادی از شکر دارد. برخی افراد ممکن است به این نتیجه برسند که قند موجود در خرما بد است، اما اینطور نیست.

مطالعه ای انجام شده و در مجله Nutrition منتشر شده است که نشان می دهد قند موجود در خرما برای بیماران دیابتی کاملاً بی ضرر است، زیرا شیرینی خرما فرآوری نشده است.

البته لازم است از دوز روزانه که می تواند بین 4 تا 5 در روز باشد تجاوز نکنید. البته در صورت شک بهتر است با پزشک معتمد خود مشورت کنید.

خرما خشک

موارد منع مصرف خرما
اگرچه ما به مزایای قدرتمندی اشاره کردیم، اما توجه به موارد زیر ضروری است:

تنها 100 گرم از این میوه بیش از 200 کالری دارد و به همین دلیل اگر رژیم لاغری دارید باید مصرف خود را کنترل کنید.
این می تواند باعث ایجاد حفره شود ، بنابراین باید سلامت دهان و دندان بچه های کوچک را زیر نظر داشته باشید.
همانطور که مشاهده کردید، این میوه فواید زیادی دارد. ادامه دهید و از طعم خوشمزه و مواد مغذی آن برای سلامتی لذت ببرید.

فواید خوردن خرما:
خرما دقیقاً به دلیل همین خواص، برای جلوگیری از بیماری‌های عصبی و همچنین تأثیرات خوبی بر سیستم عصبی ، به لطف سهم پتاسیم و محتوای کم سدیم و همچنین برای جلوگیری از احتباس مایعات بسیار مفید است.

آهن به نوبه خود به پیشگیری از کم خونی کمک می کند ، بنابراین مصرف منظم خرما به حفظ دوز مناسب انرژی و کاهش خستگی کمک می کند. و همچنین کاهش کلسترول بد ، به لطف مقداری که در ترکیب ویتامین B3 آن به حساب می آید.

به طور مشابه، غنی از فیبر، با اختلالات روده مبارزه می کند و به تنظیم بدن کمک می کند و از مشکلاتی مانند یبوست جلوگیری می کند. و با توجه به کلسیم به تقویت استخوان ها و پیشگیری از بیماری های تحلیل برنده استخوان کمک می کند که از جمله آنها پوکی استخوان است.

تمام خواص خرما به ورزشکاران کمک می کند که بیشترین استفاده را از فواید آن ببرند، زیرا باعث افزایش مقاومت و افزایش انرژی می شود و همچنین به ریکاوری عضلانی سریعتر کمک می کند.