غذا خوردن در ظروف مینا کاری در تهران توسط هنر پیشه ها ترویج پیدا کرد

نحوه رنگ آمیزی ظروف مینا کاری در تهران  با مینا
رنگ آمیزی فلزات طی چند مرحله انجام می شود که به شرح زیر است:

آماده سازی فلز برای فرآیند میناکاری

فلز مناسب برای میناکاری دانش آموز باید مانند مس، نقره جامد، طلای 18 یا 22 عیار انتخاب شود.

اما به خاطر داشته باشید که آلیاژهای حاوی روی و نیکل مناسب نیستند زیرا در هنگام پوشش مینای دندان تمایل به واکنش نشان می دهد و روی سطح ذوب نمی شود.

هنگام میناکاری زیورآلات باید بدانید که تهیه و تمیز کردن فلز بسیار مهم است و هر نوع فلزی روش تهیه متفاوتی دارد که در اینجا چند نمونه آورده شده است:

همیشه لازم به یادآوری است که پاکیزگی کلیدی است و هر نوع فلزی نیاز به آماده سازی متفاوتی دارد:

ظروف مینا کاری

مس : افراد با حذف هرگونه اکسید با استفاده از کاغذهای ساینده آماده می شوند و باید از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنند.
نقره و طلای خالص: با یک برس برنجی تمیز کنید یا از یک برس شیشه ای زیر آب جاری و در حالی که دستکش محافظ دارید استفاده کنید.
پس از اتمام آماده سازی و تمیز کردن، فلز آماده تکمیل مراحل پرداخت می باشد.

ضد مینای دندان

تاب برداشتن فلز به دلیل دمای بالای کوره می تواند باعث ایجاد ترک در مینای دندان شود، بنابراین مهم است که از قبل یک روکش به پشت آن زده شود، این کار باعث ایجاد فشار یکنواخت در قسمت جلو و پشت فلز می شود و از ایجاد لک جلوگیری می کند.

تشکیل، این را می توان با استفاده از یک لایه ویجت ضد مینا انجام داد.وان و سینک های چدنی برای جلوگیری از زنگ زدگی میناکاری شده اند و می توانند صدها سال دوام بیاورند.
برخی از ظروف غذاخوری مانند بشقاب و لیوان میناکاری شده هستند.یکی از محبوب ترین ظروف آشپزی مدرن، محصولات لعابی ساخته شده از چدن است.

نمونه ها در این حد متوقف نمی شوند، بنابراین از تکنولوژی استفاده می شود و تکنیک های استفاده از مینا به طور مداوم به روز می شود تا استفاده از مینا در بسیاری از موارد گسترش یابد.