عطر گل محمدی تازه تبریز باعث آرامش اعصاب می شود

گل محمدی یک گیاه گلدار چند ساله از خانواده روزاسه است. بیش از صد گونه گل محمدی تازه تبریز وجود دارد که به روش اصلاح مبتنی بر انتخاب تولید می شوند. شاخه های آن خاردار است.

گل های خودنمایی کننده آن از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند و رنگ آنها اغلب سایه های متعدد سفید، صورتی و قرمز است. بر اساس شواهد فسیلی، سی و پنج میلیون سال است که جهان ما را زیبا می کند.

بیشتر گونه های گل محمدی بومی آسیا هستند و تعداد کمی بومی کمتر در اروپا، شمال غربی آفریقا و آمریکای شمالی هستند. ارقام و هیبریدها به دلیل زیبایی و عطرشان به طور گسترده کشت می شوند. گل محمدی در بسیاری از جوامع اهمیت فرهنگی پیدا کرده است.

گل محمدی

گیاهان رز از رزهای کوچک مینیاتوری گرفته تا انگورهای کوهنوردی که ارتفاع آنها به هفت متر می رسد را شامل می شود. گونه های مختلف به راحتی هیبرید می شوند و این ویژگی در توسعه گل رزهای باغی مختلف برای طراحی های معماری منظر استفاده می شود.

گل های بیشتر گونه های محمدی معمولاً پنج گلبرگ هستند (به جز Rosa sericea که دارای چهار گلبرگ است). هر گلبرگ به دو لوب تقسیم می شود و معمولاً سفید یا صورتی است، اگرچه تعداد کمی از گونه ها زرد یا قرمز هستند.

در زیر گلبرگهای آنها پنج کاسبرگ وجود دارد که به آنها کاسبرگ گفته می شود.

اینها به اندازه ای طولانی هستند که از بالا قابل مشاهده باشند. از آنجا که گونه های پر گلبرگ دسترسی به گرده افشانی ندارند، بیشتر آنها دانه تولید نمی کنند.

دانه ها معمولا قرمز هستند، اما تعداد کمی از گونه ها (مانند Rosa pimpinellifolia) دارای دانه های بنفش تیره تا سیاه هستند. بذر برخی از گونه های پرنده دوست به ویژه رز سگ (Rosa canina) و رز صورتی تیره روگوزا (Rosa rugosa) سرشار از ویتامین C است.