دستکاری ژنتیک در گوجه فرنگی ربی در گینس ثبت شد!

گوجه فرنگی به دلیل خواص دارویی آن برای افراد یبوست، محرک روده خوب،  دیابتی ها،  کمبود قند ، فشار خون بالا (به دلیل نمک کم)، افراد دارای اضافه وزن ،  بیماران نقرس ،  توصیه می شود. روماتیسم، اورمی  و همه کسانی که نمی خواهند از سلامت خود غافل شونداگرچه گوجه فرنگی ربی قادر به انجام خواص مفید ارزشمند است، اما به دلیل نقص های آن نیز شناخته شده است.

همانطور که در بالا ذکر شد، میوه قرمز برای کسانی که از اسید معده رنج می برند منع مصرف دارد ، اما این همه چیز نیست: گوجه فرنگی غنی از  هیستامین است، یک بمب بیولوژیکی از همه جهات، که قادر به تحریک  واکنش های آلرژیک، گاهی اوقات حتی جدی است.

گوجه

در این رابطه، بسیاری از افراد حساس  به سادگی پس از درمان و برش گوجه فرنگی و یا پس از خوردن آن، حتی به مقدار کم، از درماتیت شکایت دارند.

لکتین گوجه فرنگی می تواند با  مخاط دستگاه گوارش تعامل داشته باشد  و باعث التهاب، تغییر  سیستم ایمنی،  سوء جذب مواد مغذی و غیره شود.

گوجه فرنگی حاوی انواع پروتئین های آلرژی زا است که باعث  آلرژی غذایی می شود .

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن ، یک آنتی اکسیدان قوی است که به خواص محافظتی ارگانیسم در برابر بیماری های مرتبط با پیری سلولی نسبت داده می شود. 

لیکوپن متعلق به گروه کاروتنوئیدها است و عمدتاً در قسمت بیرونی گوجه فرنگی موجود است.

برخلاف سایر مولکول‌های آنتی‌اکسیدان که تحت تأثیر عملیات حرارتی غذاها قرار می‌گیرند، پخت و پز باعث بهبود فراهمی زیستی لیکوپن می‌شود و در نتیجه، گوجه‌فرنگی پخته شده منبع بیشتری از لیکوپن نسبت به خام به حساب می‌آید.