با مصرف کشمش عسگری هیچ وقت دچار پوکی استخوان نشوید

در مورد فواید کشمش عسگری ، ثابت شده است که حاوی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان و محتوای فنولیک است که به نوبه خود به خنثی کردن رادیکال های آزاد که خطر بیماری قلبی و سرطان را افزایش می دهند، کمک می کند.

همچنین سرشار از کربوهیدرات های خوب، قندهای طبیعی و فیبر است که خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی و دیابت را کاهش می دهد.

برخی از مطالعات همچنین نشان دادند که کشمش زرد مقدار مناسبی از اسید فولیک، منگنز و بور را فراهم می‌کند که بر اساس کیفیت و روش‌های تولید متفاوت است.

در همین زمینه، وب سایت جهانی غلات و مواد تشکیل دهنده گزارش داد که حاوی انواع مواد معدنی از جمله کلسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، سلنیوم و روی است. علاوه بر داشتن مقداری ویتامین E، K و B.

با وجود فواید کشمش عسگری ، باید توجه داشت که این میوه خشک سرشار از قند و کالری است و می توان به راحتی در خوردن آن زیاده روی کرد و در نتیجه اضافه وزن پیدا کرد.

کشمش عسگری

نقش فیبر در کشمش زرد
همچنین بخوانید : فواید غیرمنتظره ملاس انگور
فواید کشمش قرمز
کشمش قرمز از نظر فواید مشابه کشمش سیاه و زرد است و از مزایای اصلی کشمش قرمز می توان به فیبر بالای آن به ویژه فیبر محلول اشاره کرد.

علاوه بر این، کشمش قرمز منبع خوبی از آهن است که از کم خونی جلوگیری می کند. همچنین حاوی کلسیم و بور است که برای سلامت استخوان ها و مفاصل مفید است. و همچنین مقادیری پتاسیم، مس، ویتامین B6 و منگنز.

در همین راستا، کشمش قرمز حاوی مقدار زیادی ترکیبات شیمیایی آنتی اکسیدانی است که به پیشگیری از سرطان، بیماری قلبی و سکته کمک می کند.