با مصرف نبات نی دار زعفرانی با دمنوش به هرگز سرما نمی خورید

مصرف منظم نبات نی دار زعفرانی با افزایش شادی همراه است. مزایای نبات نی دار زعفرانی می تواند راهی طبیعی برای کمک به تسکین علائم افسردگی باشد، اگر به صورت کنترل شده مصرف شود.

یک کارآزمایی تصادفی، دوسوکور و کنترل شده با دارونما به بررسی این موضوع پرداخت که آیا شکلات باعث بهبود خلق و خو می شود یا خیر. حالات با استفاده از مقیاس اثر مثبت و منفی اندازه گیری شد.

مصرف روزانه شکلات تلخ تاثیر منفی استرس را در افرادی که شکلات تلخ می‌خوردند به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد: افرادی که شکلات تلخ می‌خوردند کمتر استرس داشتند و محققان تأیید کردند که پس از مصرف شکلات تلخ، سطوح پایین‌تری از هورمون استرس کورتیزول وجود داشت.

نبات نی دار زعفرانی

مصرف شکلات و سلامت روان

مصرف شکلات همیشه با لذت همراه بوده است. شکلات همچنین با مزایای سلامتی مثبت از جمله کاهش سطح استرس و بهبود خلق و خوی همراه است. یک مطالعه جدید نشان می دهد که شکلات تلخ ممکن است بر خلق و خوی تأثیر مثبت بگذارد و علائم افسردگی را کاهش دهد.

 نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف شکلات تلخ می تواند برای سلامت انسان مفید باشد، زیرا با خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت ارتباط معکوس دارد. 

با این حال، مصرف شکلات تلخ هیچ تاثیر قابل توجهی بر خلق و خوی/احساسات طبقه بندی شده به عنوان عاطفه مثبت – مانند شادی – نداشت. بنابراین، مصرف متوسط ​​شکلات می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد و ممکن است به بهبود خلق و خو کمک کند.

شکلات یک دسر خوشمزه است که قرن هاست مردم از آن لذت می برند. در حال حاضر شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد شکلات همچنین می تواند اثرات مثبتی بر خلق و خو و عملکرد شناختی داشته باشد.

یک بررسی سیستماتیک از تحقیقات نشان داد که مصرف شکلات با بهبود عملکرد شناختی به روشی وابسته به دوز مرتبط است. این بدان معناست که هرچه شکلات بیشتری مصرف کنید، عملکرد شناختی شما بهتر است.