با مصرف سس کنجد عقاب آنتی اکسیدان لازم را به بدنتان هدیه دهید

سس کنجد یک خمیر روغنی است که از دانه‌های کنجد پوست کنده و آسیاب شده به‌صورت مکانیکی تهیه می‌شود.سس کنجد عقاب در بسیاری از مناطق جهان به ویژه در کشورهای خاورمیانه از منطقه شام ​​از جمله سوریه، لبنان، فلسطین و اردن به عنوان یک چاشنی در نظر گرفته می شود.
 دانه های کنجد حاوی حدود 25-35٪ پروتئین، و همچنین حداقل 55٪ روغن، عمدتاً چربی غیراشباع از اولئیک اسید (35.9-47٪)، اسید لینولئیک (35.6-47.6)، اسید پالمیتیک (8.7-13.8٪)، استئاریک است.
اسید (2.1-6.4٪) و اسید آراشیدیک (0.1-0.7٪). تاهینی به‌عنوان یکی از مواد غذایی طبیعی تقویت‌کننده سلامت شناخته می‌شود که پتانسیل پیشگیری از مشکلات مختلف سلامتی مانند فشار خون، کلسترول خون، سرطان و پیری را دارد.
سس کنجد
 علاوه بر این، ممکن است در مدیریت بیماری‌های مرتبط با استرس اکسیداتیو، مانند تصلب شرایین، دیابت، چاقی، نارسایی مزمن کلیه، مفید باشد. آرتریت روماتوئید و بیماری های عصبی از جمله بیماری آلزایمر. 
علاوه بر این، روغن کنجد عملکردهای فیزیولوژیکی متعددی دارد، مانند کاهش چربی خون، افزایش توانایی آنتی اکسیدانی و فراهمی زیستی γ-توکوفرول، و ارائه عملکرد ضد التهابی و فعالیت استروژنی بالقوه.
 بسیاری از اثرات ارتقاء دهنده سلامت به لیگنان های آن نسبت داده می شود که از سسامین و سزامولین تشکیل شده است. در روغن های کنجد، محدوده کنجد و سزامولین به ترتیب 0.93-2.89 و 0.30-0.74 میلی گرم در گرم روغن با محتوای توکوفرول 304-647 میکروگرم در گرم روغن است. 
لیگنان ها ممکن است پتانسیل آنتی اکسیدانی رژیم ها را افزایش داده و ثبات را فراهم کنند. از این رو، این بررسی اثرات بالقوه تغذیه ای و ارتقاء سلامتی Tahini را برجسته و مورد بحث قرار خواهد داد.
 روغن کنجد عملکردهای فیزیولوژیکی متعددی دارد، مانند کاهش چربی خون، افزایش توانایی آنتی اکسیدانی و فراهمی زیستی γ-توکوفرول، و ارائه عملکرد ضد التهابی و فعالیت استروژنی بالقوه. 
بسیاری از اثرات ارتقاء دهنده سلامت به لیگنان های آن نسبت داده می شود که از سسامین و سزامولین تشکیل شده است. در روغن های کنجد، محدوده کنجد و سزامولین به ترتیب 0.93-2.89 و 0.30-0.74 میلی گرم در گرم روغن با محتوای توکوفرول 304-647 میکروگرم در گرم روغن است.
لیگنان ها ممکن است پتانسیل آنتی اکسیدانی رژیم ها را افزایش داده و ثبات را فراهم کنند. از این رو، این بررسی اثرات بالقوه تغذیه ای و ارتقاء سلامتی Tahini را برجسته و مورد بحث قرار خواهد داد.