از طرح ویژه فرش باستان مشهد بی خبر نمانید

دکوراسیون قهرمانان پنهان اند. به فضا روح و رنگ می دهند… فرش باستان مشهد یکی از آنهاست. به همین دلیل، مهم است که بدانید در کدام اتاق، از کدام فرش و چگونه از آن استفاده خواهید کرد و چگونه انتخاب کنید .

فرش باستان مشهد دستباف یا ماشینی؟
آیا هنگام خرید یک فرش جدید برای خانه خود، دانستن راه‌هایی برای درک دستباف یا ماشینی بودن فرش کار شما را آسان‌تر نمی‌کند؟ کافی است به پشت فرش نگاه کنید تا تفاوت فرش دستبافت و فرش ماشینی را ببینید. فرش ماشینی با گره زدن ساخته نمی شود.

الیاف پشم توسط ماشین روی فرش گذاشته می شود و سپس پشت فرش با لاتکس تقویت می شود. این فرآیند به پشت فرش بافتی سخت و ظاهری متقاطع می دهد. می توان نقش یک فرش دستبافت را به صورت ردیف هایی از گره های کوچک در پشت فرش مشاهده کرد.

فرش
ایجاد این طرح با گره زدن در هر بار باعث می شود فرش پیچیده تر به نظر برسد و بنابراین ساخت چنین فرش هایی نسبت به فرش های ماشینی زمان بیشتری می برد.

نتیجه بافت با کیفیت تر و محکم تر در فرش است. با این حال فرش دستباف با توجه به کیفیت آنها انواع مختلفی دارد.

حالت
چگونه فرش با کیفیت را بشناسیم؟
برای اینکه بفهمیم فرش دستباف با کیفیتی است ، باید به کیفیت پشم آن دقت کرد. طول، کشش و درخشندگی الیاف پشم بسیار مهم است. ضخامت فرش در تعیین کیفیت فرش مهم نیست.

فرشی که نقش و نگار آن از پشت کمتر مشخص است، فرشی محکم بافته نیست. گره های خوب نشان دهنده کیفیت بالاتر است. هر چه تعداد گره ها در هر سانتی متر مربع بیشتر باشد، برای ساخت فرش تلاش بیشتری می شود.

یک فرش خوش بافت بیش از 180 گره دستباف در هر سانتی متر مربع دارد. یک بافنده ماهر می تواند 800 گره در ساعت ببندد.